Propozycja do ćwiczeń z analizy informacji podanej z różnych źródeł. Jej podstawą jest niezwykła strona dotycząca komunikacji w stolicy Japonii - Tokio.
                        
                        Omawiana tutaj strona jest pod tym adresem:  minitokyo3d.com 
					
Od pierwszego spojrzenia czujemy, że mamy do czynienia z jakimś "monstrum", które próbuje ogarnąć dużą część rzeczywistości. W godzinach szczytu Tokio przemierza grubo ponad 2000 składów pociągów naziemnych i podziemnego metra, a na stronie każdy z nich to kolorowy klocek, który "rusza się" po mapie w czasie rzeczywistym.
                        
                        Grafika po prawej, to mapa w nocy i w dzień, a do tego dochodzi ciekawy sposób prezentacji pociągów metra, jako półprzezroczystych obiektów (chyba że włączymy tylko metro, to wóczas te naziemne są półprzezroczyste). 
                     
					                
					                Szybko też zorientujemy się, że operowanie i nawigacja na stronie jest bardzo intuicyjne, ale dla przyzwoitości w grafikach po prawej jest mini-opis podstawowych funkcji i menu strony. 
					               					                
                        
					 Chociaż dla bardzo ciekawych pełny opis (7 podstron z grafiką) jest  TUTAJ , to każdy może samodzielnie odkryć "co i jak" klikając i obserwując efekt.
				
						
				    
				     
				   
			                Dwa słowa o potężnej funkcji tej strony - obiekty 3D na mapie. Jest jasne, że każdy musi/powinien to wypróbować, ale jasne jest też, że posiadacze słabszych komputerów/laptopów/tabletów szybko wyłączą tę opcję.
                        
				   
						
			        Jakie dla tej strony mogą być pytania?
Najlepsze są tutaj nie te pytania, które dotyczą rozkładów jazdy, przesiadek, czasu, itp. (chociaż i te mogłyby być, dla ćwiczenia analizy informacji komunikacyjnych częściowo w innym języku), ale takie, które ćwiczą ogólnie umiejętności posługiwania się stronami z danymi na mapach i obrazach z kamer w czasie rzeczywistym.
			                 
			                 Przykłady:
			                 
			                 - Czy położenie pociągów na mapie zgadza się z tym co widzimy na obrazach z kamer? Jeśli jest opóźnienie, to jakie i z czego może wynikać?
			                 
			                 - Czy pociągi oznaczone na mapie danym kolorem rzeczywiście mają taki kolor na wagonach?
			                 
			                 - Czy mapa uwzględnia też autobusy lub samoloty?