W rzeczywistości szkolnej możliwości użycia tego narzędzia wydają się ogromne:
- wykorzystanie na lekcjach (głównie historia, j. polski, l. wychowawcza), gdy trzeba odnieść się do historycznych uwarunkowań dla danego obszaru lub omawiana jest historia okolicy,
- lekcje informatyki i kółka komputerowe, do poznania użyteczności technologii stopniowania przenikalności zdjęć/grafik,
- jako jedno z głównych źródeł dla konkursów, projektów czy grantów o przykładowych tematach:
- ludność/gęstość zaludnienia mojej miejscowości/okolicy 300/200/100 lat temu,
- nazwy w mojej miejscowości/okolicy 300/200/100 lat temu,
- rzeki/potoki/jeziora w mojej okolicy dawniej i dziś,
- drogi/mosty/promy w mojej okolicy dawniej i dziś,
- po prostu przeglądać na jakiejkolwiek "wolnej" lekcji (zamiast "wygłupów z Tik Toka").
Tematy o drogach i rzekach wydają się szczególnie ciekawe, gdyż oznaczają wyjście w teren i działania quasi-detektywistyczne.