icograms.com

Nie ma człowieka, który widząc pierwszy raz icograms nie przysiadłby na dłużej - to jak dziecięca zabawa
w układanie "świata z klocków". Łatwość, a przede wszystkim intuicyjnośc pracy sprawia, że bez specjalnych wyjaśnień tworzy tu tak 5-latek, jak i osoby baardzo dorosłe.

Ładna, ponadczasowa grafika powstaje tu w rysunkach izometrycznych, które zawsze dobrze udają przestrzeń 3D, a obiekty przesuwane z biblioteki na ekran roboczy pasują do innych. Strona w wersji darmowej oferuje tematyczne biblioteki z ponad 4000 obiektów oraz ponad 700 gotowych szablonów do rozbudowy/przebudowy.

Link do strony icograms.com (otworzy się w nowej karcie).

Jak zacząć?

Jak już było wspomniane wyżej, praca na icograms jest bardzo intuicyjna, ale obok jest link do trzyminutowego filmiku pokazującego na konkretnym przykładzie "jak zacząć".




Poniżej ściągawka podstawowych funkcji programu.

Moja klasa w 3D

Stworzenie projektu 3D swojej klasy jest bardzo dobrym tematem na rozwijanie wyobraźni przestrzennej, dając jednocześnie gwarancję atrakcyjności zajęć i bardzo dużego zaangażowania uczniów.

Zadanie brzmiałoby więc tak:

Stwórz w programie icograms.com możliwie jak najwierniejszy rysunek Twojej klasy.
Określenie jak najwierniejszy oznacza, że masz jak najlepiej wykorzystać obiekty z bibliotek aplikacji icograms, mając świadomość, że one jedynie udają oryginały (np. stoliki, krzesła, osoby, itd.). Twój projekt ma być jednak jak najbliższy oryginałowi pod względem:
- kształtu klasy,
- ilości i położenia stolików, szaf i innych obiektów,
- pokazania, gdzie siedzi chłopak, gdzie dziewczyna, a gdzie nauczyciel,
- położenia stałych obiektów, jak tablice, gazetki, kwiaty, itp.



Poniżej przykład takiej pracy z początkowej fazy projektowania.



Jak pokazać własny projekt nauczycielowi?



Czy można wczytywać własne obiekty?



Praktyczne wskazówki:
- włącz maksymalną precyzję przesuwania obiektów (zobacz ściągawkę),
- zacznij od kawałka podłogi, rozstawienia stolików i uczniów w jednym rzędzie (aby ustalić proporcje sali),
- praktycznie wszystkie obiekty ustawiaj na 100% (wyjątkiem mogą być pojedyncze elementy, jak tablica, gazetka, kwiaty, itp.),
- często zapisuj swój projekt w formacie json.



Przykłady

Dobrym i sprawdzonym tematem pierwszej lekcji na icograms jest projekt skrzyżowania (przykład poniżej), gdyż pozwala na poznanie "najtrudniejszych" elementów projektowania: ustawianie obiektów "przed/za", odwracania obiektów, sprawdzenia efektów skalowania, a przede wszystkim uczy wcześniejszego planowania przy wstawianiu obiektów.



Na koniec kilka z ponad 700 gotowych szablonów na icograms, pokazujących różnorodność tematyczną tworzonych tam projektów.